- Strona główna
- Postępowanie ID 1056393
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie ID: 1056393 :
2/TBP/2025 Opracowanie ramowego programu gospodarowania wodami opadowymi i roztopowymi wraz z utworzeniem retencji wodnej na terenie gminy Grodzisk Mazowiecki
Wystawiający
-
UżytkownikJulia Kamińska
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2025-02-03 08:43:00
-
Składania2025-02-14 10:00:00
-
Otwarcie ofert2025-02-14 10:05:00
-
TrybZapytanie ofertowe
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.
Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.
DODATKOWE INFORMACJE:
Informujemy, iż Dokumentację należy złożyć w wersji wydrukowanej ( 4 szt) oraz w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie plików ‘pdf’;a opisy w formacie plików ‘doc’ lub kompatybilnych z plikami ‘doc’.
Podsumowanie wszystkich zebranych, uporządkowanych i opracowanych danych i materiałów w ramach dokumentacji , w,tym między innymi: cyfrowego opisu sieci hydrologicznej (cieków i zbiorników), kanalizacji deszczowej, systemu melioracyjnego i innych obiektów związanych z odwodnieniem obszaru gminy Grodzisk Mazowiecki, danych kartograficznych (mapowych) i opisowych (w formie elektronicznej edytowalnej), warstw tematycznych, numerycznego modelu terenu i pokrycia terenu, granic zlewni hydrologicznych, obszarów miasta skanalizowanych i nieskanalizowanych (dotyczy kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej) oraz opracowanej bazy danych GIS w standardzie GeoPackage.
WARUNEK UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
O udzielenie niniejszego zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki
dotyczące:
1) zdolności technicznej lub zawodowej – Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał należycie i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedno zadanie odpowiadające przedmiotowi niniejszego zamówienia, tj. polegające na opracowaniu koncepcji ramowej/programowej, programu ogólnego lub dokumentacji programowej dla systemu
odprowadzania i retencji wód deszczowych oraz roztopowych, związane z przeprowadzeniem inwentaryzacji infrastruktury odwadniającej drogi, oceną stanu technicznego tej infrastruktury oraz propozycją zmian w celu dostosowania systemu odwodnienia do zmiany klimatu w gminie o liczbie mieszkańców co najmniej 20 tys., przy czym w realizacji zadania wykorzystane zostało oprogramowanie klasy GIS, ponadto przeprowadzono modelowanie numeryczne zjawisk
hydrologicznych „opad-odpływ” na terenie zlewni, przeprowadzono kampanię pomiarową w celu skalibrowania modelu, a wartość wykonanych prac wynosiła co najmniej 100 tys. zł brutto. W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty Wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane.
2) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.
a. Kierownik Projektu, posiadający wykształcenie wyższe z zakresu inżynierii środowiska, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, kierowanie co najmniej 2 projektami w zakresie opracowania dokumentacji (koncepcji, studium wykonalności, dokumentacji programowej) związanej z oceną stanu technicznego systemu kanalizacji deszczowej (przebudowy, budowy, modernizacji lub rozbudowy systemu odwodnienia) ponadto doświadczenie w kierowaniu zespołem, który przeprowadził inwentaryzację infrastruktury odwadniającej drogi wraz z oceną stanu i propozycją zmian w celu dostosowania systemu odwodnienia do zmiany klimatu dla co najmniej jednej gminy wiejskiej o liczbie mieszkańców co najmniej 20 tys.;
b. Specjalista do spraw baz danych GIS, posiadający wykształcenie wyższe techniczne z zakresu geodezji lub geo-informacji, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, udział co najmniej w 3 projektach, w ramach których została opracowana i wdrożona geoprzestrzenna baza danych GIS, obejmująca swym zakresem system kanalizacji deszczowej lub/i ogólnospławnej, a w ramach wykonanych prac przeprowadzono również inwentaryzację infrastruktury odwadniającej drogi na terenie gminy o liczbie ludności nie mniejszej niż 20 tys.
c. Specjalista ds. modelowania hydrodynamicznego systemów kanalizacyjnych/ odwodnieniowych, posiadającym wykształcenie wyższe z zakresu inżynierii środowiska, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego przy projektach związanych z modelowaniem hydrodynamicznym systemów kanalizacyjnych i odwodnieniowych, ponadto doświadczenie przy kierowaniu pracami związanymi z opracowaniem i wdrożeniem co najmniej 3 modeli hydrodynamicznych systemów kanalizacyjnych ogólnospławnych lub/i deszczowych w gminach o liczbie mieszkańców co najmniej 20 tys., przy czy przynajmniej 1 model został skalibrowany na podstawie przeprowadzonej kampanii pomiarowej na ciekach.
W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia.
Zamawiający dopuszcza łączenie ww. stanowisk przez tą samą osobę pod warunkiem posiadania
wymaganego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i doświadczenia.
Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku: - niewystarczających środków na realizację zamówienia, - zmianę zapotrzebowania Zamawiającego.
W przypadku pytań:
- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego"
- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 17:00.
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy.
Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty Wyślij wiadomość do zamawiającego
2025-02-21
13:53:15
|
Julia Kamińska | Postępowanie zostało unieważnione. Uzasadnienie: Postępowanie zostało unieważnione - cena najkorzystniejszej oferty przewyższyła kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na to zamówienie w tym postępowaniu. |
2025-02-12
14:18:07
|
Julia Kamińska |
Pytanie
nr
93: W udzielonych przez państwa odpowiedziach znalazły się zapisy w odpowiedzi 55: Mierzone parametry powinny być wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia.Pomiarom podlegają: • poziom wody w co najmniej 5 przekrojach pomiarowych (pomiary prowadzone będzie przy pomocy urządzeń o dokładności min. 1 cm); zakres pomiarowy nie większy niż 0-10 m; urządzenia z kompensacją (zmian) ciśnienia atmosferycznego; • temperatura wody w przekrojach pomiarowych, w których monitorowane będą urządzenia do pomiaru poziomu wody; wymagana dokładność pomiaru 0,2 oC; • wysokość oraz intensywność opadów na terenie analizowanej zlewni w co najmniej 1 punkcie (posterunku monitoringu opadów); wymagana dokładność pomiaru wynosi 0,1 mm, rejestracja danych w przedziałach 1 min;• natężenie przepływu wody w przekroju zamykającym (objętościowe natężenie strumienia przepływu); pomiar należy wykonać przy pomocy przepływomierza przeznaczonego do kanałów otwartych, zakres prędkości co najmniej od 0,05 do 15 m/s, dokładność poniżej 5%. Podobne wytyczne są również w odpowiedzi 27. Chciałbym się dowiedzieć czy zamawiający dopuszcza brak pomiaru temperatury wody w ramach kampanii pomiarowej związanej z modelowaniem w związku z tym, że temperatura wody nie ma wpływu na model? Chciałbym się również dowiedzieć czy zamawiający dopuszcza możliwość rezygnacji z pomiarów poziom wody w co najmniej 5 przekrojach pomiarowych przy wykorzystaniu sond hydrostatycznych a wybór technologi pomiaru poziomu wykonawcy kampanii przy zachowaniu standardów przewyższających zakres 0-10m oraz dokładność 1cm. Zwracam się do Państwa z następującymi pytaniami ponieważ są to parametry pomijalne przy prowadzeniu kampanii, nie mające wpływu na dokładność pomiarów, nie mające wpływu również na modelowanie a mogące sprawić dużą ilość problemów i podnieść nieproporcjonalnie koszty kampanii w stosunku do potrzebnego efektu. Odpowiedź nr 93: Zamawiający dopuszcza rezygnację z pomiarów temperatury wody w przypadku spełnienia wszystkich wymagań standardów opisanych w OPZ. Zamawiający dopuszcza możliwość pomiarów poziomu wody innymi metodami niż sonda hydrostatyczna z zachowaniem dokładności pomiaru do 1 cm. Pytanie nr 94: Chciałbym zweryfikować co dokładnie oznacza 5 przekrojów pomiarowych czy chodzi o 5 punktów pomiarowych na terenie miasta czy chodzi o 5 przekrojów w każdym punkcie pomiarowym łącznie 25 pomiarów temperatury i wysokości. Jeśli przekrój oznacza punkt pomiarowy a łącznych pomiarów temperatury wody ma być 5 to pomiar jest wykonalny i nie będzie stanowił dużego kłopotu. Chciałbym tylko dopytać czy zamawiający dopuszcza wykorzystanie bezkontaktowych sond radarowych. Sondy radarowe posiadają większą dokładność pomiarową nie są ograniczone do zasięgu 0-10 m oraz osiągają większą dokładność pomiaru 2mm względem 1cm co może być znaczącą różnicą. Sondy radarowe ze względu na bezkontaktowy również odporne na uszkodzenia mechaniczne oraz zabrudzenia co skutkuje większą ilością danych w trakcie kampanii. Odpowiedź nr 94: Zamawiający wymaga wykonania pomiarów min. w 5 punktach na terenie miasta Grodzisk Maz |
2025-02-12
08:48:10
|
Julia Kamińska |
Pytanie
nr
91: Zamawiający wprowadził zmiany w wymaganiach dla specjalisty GIS. Stosowna zmiana została wykonana w OPZ natomiast w załączniku wykaz osób ta zmienia nie została wprowadzona. Czy Wykonawca ma sam zmodyfikować ten załacznik czy może Zamawiający udostępni wersję poprawioną? Odpowiedź: Zamawiający załącza zmodyfikowany wykaz osób. Pytanie nr 92. W nawiązaniu do udzielonej odpowiedzi w sprawie naszego wniosku dotyczącego wydłużenia okresu referencyjnego, pragniemy ponownie podkreślić, że podjęta przez Zamawiającego decyzja nie uwzględnia istotnych aspektów regulacji Prawa zamówień publicznych (ustawa z dnia 11 września 2019 r., Dz.U. 2019 poz. 2019 ze zm.), w szczególności zasady proporcjonalności oraz uczciwej konkurencji. 1. Zapewnienie rzeczywistej konkurencyjności postępowania – Utrzymanie obecnego warunku ogranicza krąg podmiotów uprawnionych do ubiegania się o zamówienie, co stanowi naruszenie art. 16 pkt 1 PZP, który zobowiązuje Zamawiającego do zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Ograniczając możliwość ubiegania się o zamówienie wyłącznie do podmiotów posiadających referencje z okresu ostatnich trzech lat, Zamawiający sztucznie zawęża liczbę wykonawców, co może skutkować mniejszą konkurencyjnością i gorszymi warunkami finansowymi ofert. 2. Dostosowanie do charakterystyki projektów w branży gospodarki wodami opadowymi – Projekty w tej dziedzinie mają charakter długofalowy, a ich rzeczywisty wpływ na infrastrukturę i środowisko oceniany jest w okresach przekraczających trzy lata. Art. 99 ust. 1 PZP stanowi, że opis przedmiotu zamówienia nie może prowadzić do nieuzasadnionego ograniczenia konkurencji. Wymaganie referencji z ostatnich trzech lat nie odpowiada realiom rynkowym i w sposób bezzasadny dyskwalifikuje doświadczonych wykonawców. 3. Standardy stosowane w podobnych postępowaniach – W odniesieniu do podobnych przetargów realizowanych w obszarze gospodarki wodami opadowymi, standardowy okres referencyjny wynosi od 5 do 6 lat. Art. 112 ust. 1 PZP nakłada na Zamawiającego obowiązek określania warunków udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia. Utrzymywanie zbyt krótkiego okresu referencyjnego stoi w sprzeczności z tym przepisem. 4. Zasada proporcjonalności i niedyskryminacji – Zgodnie z art. 16 pkt 2 PZP, Zamawiający zobowiązany jest do stosowania zasad proporcjonalności i niedyskryminacji przy ustalaniu warunków udziału w postępowaniu. Wymaganie referencji z ostatnich trzech lat wprowadza nierówne traktowanie podmiotów działających na rynku i faworyzuje te firmy, które w ostatnim czasie realizowały mniejsze projekty o szybszym cyklu wykonawczym. Ograniczenie to może skutkować nieuzasadnioną eliminacją firm posiadających bogatsze doświadczenie, ale w dłuższej perspektywie czasowej. 5. Alternatywne rozwiązania – W przypadku, gdy Zamawiający nie zamierza wydłużać okresu referencyjnego do 6 lat, wnosimy o wprowadzenie możliwości uwzględnienia projektów zakończonych w ciągu ostatnich sześciu lat, o ile są one porównywalne z zakresem zamówienia. Pozwoliłoby to zachować proporcjonalność wymogu i zwiększyć konkurencyjność postępowania. W związku z powyższym, wzywamy Zamawiającego do ponownego rozważenia naszego wniosku, zgodnie z zasadami wynikającymi z Prawa zamówień publicznych. Niedostosowanie warunków postępowania do przepisów PZP może skutkować naruszeniem podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych oraz może stanowić podstawę do zaskarżenia decyzji Zamawiającego do Krajowej Izby Odwoławczej. Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje aktualne zapisy dotyczące warunku udziału w postępowaniu. Załączniki |
2025-02-10
10:17:03
|
Julia Kamińska |
Wyjaśnienia
treści
zapytania
Załączniki |
2025-02-05
14:30:56
|
Julia Kamińska |
Pytanie
nr
1: W związku z chęcią udziału w przetargu zwracamy się z prośbą o przedłużenie okresu ważności referencji wykonanych prac z lat 3 do 6 lat. Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na przedłużenie okresu ważności referencji wykonanych prac z 3 do 6 lat Pytanie nr 2: Czy istnieje możliwość przedłużenia terminu wykonania zadania do 15 miesięcy? Nasza prośba wiąże się z rozległością tematyki zadań do wykonania, licznymi badaniami, pomiarami i analizami koniecznymi do przeprowadzenia, a w związku z tym mogącymi wystąpić nieprzewidywalnymi utrudnieniami, niezależnymi od wykonawcy. Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na przedłużenie terminu realizacji zadania |
Przedmiot zamówienia Importuj dane z XLS
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?
Załączniki
